به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای خراسان رضوی، جعفر شهامت اظهار کرد: در ششماهه ابتدایی سال جاری، مردم ۱۳ هزار و ۴۴۳ شکایت در سامانه ۱۴۱ ثبت کردند که از این تعداد ۸ هزار و ۹۴۶ شکایت در حوزه حملونقل کالا، ۲ هزار و ۲۲۰ شکایت در حوزه حملونقل مسافر و ۲ هزار و ۲۷۷ شکایت مربوط به مشکلات جادهای بوده است.
وی افزود: شکایات حوزه مسافر بهطور کامل رسیدگی شده و کارشناسان این اداره کل توانستهاند به کلیه شکایات واصله رسیدگی کنند، در حوزه حملونقل کالا نیز از مجموع ۸ هزار و ۹۴۶ رکورد ثبتشده، ۸ هزار و ۳۴۵ رکورد معادل ۹۳ درصد به نتیجه رسیده و ۶۰۱ رکورد معادل هفت درصد در دست پیگیری است.
شهامت با اشاره به جزئیات شکایات حوزه کالا گفت: بیشترین اعتراضات در این بخش مربوط به عدم پرداخت کرایه رانندگان بوده است؛ همچنین شکایات مربوط به حوزه راهها بیشتر به موضوع روکش جادهها و وجود چالههای پرمخاطره اختصاص داشته است که از تعداد ۲ هزار و ۲۷۷ شکایت ۲ هزار و ۲۵۸ شکایت توسط کارشناسان راهداری شهرستانها اقدام مقتضی صورت گرفته و ۱۹ مورد دیگر نیز در دست اجرا است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: افزایش تعداد شکایات مردمی در سامانه ۱۴۱ نشاندهنده اعتماد عمومی به این سامانه برای پیگیری مشکلات حملونقل و جادهای است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر، آمار بالای رسیدگی و رضایتمندی شکات، بیانگر تلاش کارشناسان برای بهبود خدمات و ارتقای کیفیت در بخشهای مختلف حملونقل جادهای استان به شمار میرود.
شهامت اذعان کرد: استمرار این روند میتواند موجب ارتقای سطح ایمنی، کاهش نارضایتیها و افزایش بهرهوری شبکه حملونقل در خراسان رضوی شود.